söndag 31 maj 2015

Söndag = 7åring som löder

https://www.techwillsaveus.com/shop/diy-kits/diy-gamer-kit-with-arduino-pre-built/

Herr O fick ett "gamer kit" av oss när vi kom hem från NYC. Vi hittade det på MoMA's presentbutik. Mannen i mitt liv föll såklart för kittet, och sa att det var en självklar present till herr O. Jag var dock tveksam. det krävde nämligen att man kunde löda. Och i min värld löder man inte när man är 7 år.

Men så fel jag hade. Herr O fick instruktioner och en förevisning av pappan (mannen i mitt liv) och sen satte han igång. Och lagom till kvällen hade han lött klart. Med bravur. Pappan behövde bara rätta till två lödningar av alla de han hade gjort. 

Så jag hade hade fel
7åringar kan löda
Antagligen bättre än den 32åriga mamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar