tisdag 10 juni 2014

Tisdag = Eko-löftet


Coop har ett mål att år 2020 ska 20% av all mat dem säljer ska vara eko. Då tänker jag att eko måste bli mer lättillgängligt. Mer prisvärt, så att även föräldralediga med minimal föräldrapenning har råd, att pensionärerna har råd och att alla hippa förstår vinningen i eko.

Coop skickade ut en låda fylld med dagligvaror till mig, via loppi, att testa. Vanliga varor som är eko, KRAV märkta. Några av varorna var även Fair traide.  Och för mig är just fair traide märkningen extra viktig. Jag vill inte äta "lyxvaror" på bekostnad av någon annans hälsa och välmående.

Jag blir mer och mer medveten om att mina val faktiskt påverkar.

Kolla in #ekolöftet och #änglamarkspriset för mer tankar kring eko.

1 kommentar:

  1. Då fint att fler och fler tänker på detta! Hittade din blogg via mammabloggar :)

    SvaraRadera