lördag 14 juni 2014

Lördag = Reklamera händleser


Kan man reklamera ett flertal händelser som inträffat under dagen?

Händelsen med den överfulla centraldammsugaren. Precis vad jag inte behövde klockan 08.30
Händelsen med att en brödrosten attackerad herr O's fot.
Händelsen med att mannen är sjuk och barnen är rastlösa.
Händelsen med den borttappade mobiltelefonen.
Händelsen med att lilla R's fot svullnade upp och gör så pass ont att han inte vill gå.
Händelsen med att det blev kalla prinskorvar och snabbmackaroner till middag då mamman totalt spårat ur.
Händelsen med min man och förkylningen. Nu får det vara nog!
Händelsen med att mamman skäller ut barnen i bilen för något obetydligt, då mamman egentligen bara är trött och less på det mesta i största allmänhet.
Händelsen med den slutkörda mamman som just nu längtar till måndagen.

Jag vill dock passa på att tacka de överordnade makterna för att

Det inte började regna när jag torkade all tvätt.
Att Herr O's kompis och herr O lekte helt fantastisk med varandra under fyra timmar.
Att lilla R inte kissade på sig i bilen.
Att någon vänlig själ hittade min mobil.
Att jag och pojkarna fick några fina timmar tillsammans på lekparken.
Att mina söner är förlåtande
Att mannen "bara" har en förkylning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar