fredag 27 juni 2014

Lördag = Det där vädret





Sommar, klart det är sommar, oavsett vilket väder det är utanför fönstret. Mer tid för innemys. Och mer fokus när solen faktiskt skiner. Det är som om man sparar allt njutande tills de där få minuterna när solen sticker fram, och då njuter man extra allt.  Men jag njuter av regnet med. Det där otvugna som ett regnväder faktiskt för med sig. 

Idag var jag iväg en sväng till plantagen. Hem kom jag med tre träd. ett plommon, ett kinesiskt körsbär och ett minijapansktkörsbär. så nu ska mannen i mitt liv få gräva., För skurupsborren har vi väldigt lägligt lånat ut... Stora hål ska det bli, så träden curlas igång. jag vill ha MYCKET blommor i vår. 

Annars så kör vi frysrensning här hemma just nu. Det resulterade i grillad hummer med pommes till middag igår. Alla åt så magarna blev fyrkantiga. Lilla R ville ha hummer idag med. Men nej, idag blir det helstekt fläskotlett, svensk så klart, som jag hittade i ett hörn i glasslådan i frysen. Vad det blir i morgon får vi se. Grönsakslådan kanske gömmer nå spännande. 

Och annars då? Jo, vi spelar spel, lägger 3d pussel, läser böcker, lagar mat, umgås och njuter av att vara hemma, alla samtidigt, utan krav och måsten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar