onsdag 25 juni 2014

Onsdag = En tur på kvällen


Jag var duktig för ett tag sen .Tog mig i kragen och började springa tre gånger i veckan. Jag Tog mig från 6.20min/km ner till under 5.30min/km. Kände att nu är jag på gång. Det kan li bra det här. Milen är inte oövervinnlig.

Så hände det. Min hälsena gav upp, och jag med den. Min egen bedömning är att det är en överansträngning som blev en inflammation. Jag vilade i två veckor. gjorde så lite som möjligt, i tron om att det skulle bli bättre.  

Och idag orkade jag inte vänta längre. Jag tog mig ut. Med gänget. Och körde lätta intervallen och lite sandspring. Tog det lugnt. Försökte hitta ett löpsteg där hälsenan inte fick jobba max. Jag tror att jag lyckades. Jag hoppas det.

Jag vill verkligen kunna springa utan att det gör ont. Det är så förbaskat skönt efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar