söndag 15 juni 2014

Söndag = Alltid två


De där två bröderna. Jag inser när jag tittar på mina bilder från helgen att de är tillsammans, båda två, på de flesta. Och det är så det är just nu. De leker med varandra. Triggar varandra, njuter av att vara två. Ibland blir det lite väl livat, ibland behöver de springa av sig, vara ifrån varandra. Men så länge de skrattar, visar respekt och väljer att vara tillsammans, vem är då jag att gå in och bryta. Även fast det ibland blir väl högljutt.

Och idag när det skulle badas. Då hjälper herr O lilla R att få av sig kläderna, instruerar honom om i vilken tvättkorg tvätten ska ligga, och hjälper honom sedan ner i badkaret. Och där sitter dem nu, bröderna, och leker med båtar och skum. Skapar isberg och och varvar ner.

För alltid två, de där två. Det gör mig lycklig på ett sätt som inte går att beskriva med ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar