måndag 18 november 2013

Måndag = Middagsutmaning

Jag är lite trött på att laga mat. Jag behöver utmana mig själv. Jag har inte hamnat i nått fiskpinneträsk eller liknande, men jag köper alltid hem samma varor. Och till slut är kombinationsmöjligheterna liksom slut.

Så nu har jag bestämt mig för att utmana mig själv. att faktiskt börj laga efer recept. Jag vet, det kanske låter löjligt, men jag har alltid hävdat att recept inte är något för mig. Att det bara blir baha av allt när jag faktiskt försöker.

Men nu måste jag. Jag måste få lite inspiration. Tänka lite utanför lådan.

Så i Lördags gjorde jag asiatisk  lax  med avocadosallad och risnudlar och idag blir det paella med skaldjur och saffran.  Andra nya rätter som har lagats är kinky chiken och pulled beef. Det kan verkligen bli hur bra som helst det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar