fredag 22 november 2013

Fredag = TVÅ år!


Så är han två vår lila R. Två år! Två år av glädje. Sanslöst.

Dagen började väll sådär. Han blev arg på mig när jag hade på havrefras på filen, och sen vill det inte riktigt ta slut, den där ilaskan. Men efter lite lirkade och byte av tallrik åt han fil, musslie och ägg. 

Och vid 10 kom grannarna med barn. Åtta vuxna och 14 barn i åldern 0-5. Lilla R förärades med paket (även fast jag avböjde det) och sång. Och tårta såklart. Han var nöjd min lilla herre. Nöjd över att få vara i centrum. Och över att få äta tårta. Vi 12 gick gästerna hem och lämnade ett tyst hem bakom sig. Och jag kom på att det kanske skulle vara bra med lunch. En och en halv korv och några makaroner fick han i sig lilla R, innan han somnade trött i sin säng. 

Pappan kom hem vid 16 och då fortsatte kalasandet. Ballong lek, paketöppning och pannkakstårta. 

Som sagt två år av glädje, och detta är bara början. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar