fredag 8 november 2013

Fredag = en liten tub mot cellförändringar

Minns ni min näsa, den som först fick gå till familjeläkaren och sedan blev skickad (tillsammans med resten av mig naturligtvis) till husmottagningen. Min näsa med såret som inte riktigt ville läka. Diagnosen blev ju cellförändringar i skivepitelet, väldigt ytligt. Det skulle kunnat ha bli värre, det kunde ha blivit en "riktig" cancer av det hela, om ja inte tagit mig i skämskragen och dragit iväg min näsa till doktorn.

Hur som helst. Igår började behandlingen av näsan. En liten DYR tub med gel ska strykas på näsan i tre dagar. Detta får effekten att jag och Vimsan numera tävlar om vem som har rödast näsa. Och jag kan meddela att min näsa kommer att få ett fint sår med en vacker skorpa på någon gång näta vecka (då jag för övrigt ska på konferens, bra planerat där Anna!)

Det känns bra att jag och min näsa ska vara administrativa idag, så jag kan gömma den i en bok...

1 kommentar: