måndag 27 juli 2009

Vagnservice

Vagnen knarrar. Jag blir tokig på knarrande saker. Vilket betyder att jag är tokig på vagnen. Igår gjorde jag ett tappert försök att smörja upp varenda led som finns på vagnen. Och när jag ändå var i farten passade jag på att tvätta tyget. Denna gång i tvättmaskinen. Det funkade fint. Något som dock inte gick som planerat var smörjningen av vagnen. jag sprutade silikonsprej som en galning, men det bli inte bättre. Någon sa nått om MD 40, får ta och prova det nästa gång jag får ett ryck.

3 kommentarer:

  1. Är det Urban du menar? Var det svårt att få av och på tyget? Min behöver verkligen en tvätt men jag har inte vågat ta av klädseln! Är det 40 grader som gäller?
    Va irriterade med knirret, min låter också men jag antar att det beror på att den är så gammal, men tala gärna om ifall du kommer på nått bra sätt att bli av med det. Vanlig smörja funkade inte här heller!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag lyckades ta av tyget. Sen fick jag lirka ut metallramen som sitter i sitsen och sen in i maskinen me den. 30 grader tvättade jag den i. Suffletten får man dock köra för hand, det går ju inte att få ut bågen i fram.

    SvaraRadera