fredag 10 juli 2009

Tvätta duntäcken

Jag har länge funderat på att det borde vara dags att tvätta våra täcken. Jag har dock dragit mig för det då jag har inbillat mig att det är krångligt. Men i ärlighetens namn har jag nog mest varit lat. För hur krångligt är det att ta ur täcker ur påslakanet, stoppa in det i maskinen, i med tvättmedel, stäng luckan och trycka på ON? Inte krångligt alls kan jag medela. Det jobbigaste är väl att jag måste köra ett täcke i taget, för annars blir det för tungt för den lilla maskinen.

Det mest irriternade med att tvätta, nej förlåt, torka duntäcken är att det ska göras tillsammans med ett gäng tennisbollar. Det sägs att detta ska dela på dunen och "fluffa upp" täcket. Och det är ju i och för sig trevligt. Men det ljudet som dessa små tännisbollar framkallar då de studsar mot torktumlarens insida är minst sagt irriterande. Så nu sitter jag här med öronpropparna lååångt inkörda i just öronen och njutar av att det är tyst... och irriterar mig på att jag bara hade large proppar hemma.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det finna öronproppar att ta till när man vill slippa störande ljud. Måste vara en av världens bästa uppfinningar. Så skönt att man kan plugga in dem precis när van vill och stänga ute omvärlden. Själv så använder jag alltid öronproppar när jag pluggar och sover.

    SvaraRadera