fredag 17 juli 2009

Stockholm

Igår åkte jag och O inte till storstaden. Där inne träffade vi mormor och moster. Vi började med att gå till kulturhuset där O fick leka en stund och måla fina tavlor. Han stod vid ett staffli och valde omsorgsfullt vilka färger han skulle måla med. Han var som en riktig konstnär min lilla O. Sen begav vi oss till Waldemarsudde. Först tog vi bussen, och sen baxade vi på vagnen på en spårvagn. Jag tror inte min vagn är gjord för att åka spårvagn entligen, men den hae inte så mycket att säga till om. Vi tog av däcken och tryckte in den. På Udden åt vi lunch, fika och lekte i gräset. Lång promenad till Svenskt Tenn och Malmstens. Där shoppades det en liten present till mig. Jag fylle rju år snart. O satt säkert i vagnen. Vågade inte riktigt släppa lös min lilla apa bland möbler och prydnassaker som kostar mer än vad jag kan spara ihop på ett år. Sen vidare till NK och tillbaka till kulturhuset för middag. Pannkakor till O och dryck tilll oss vuxna. O fick för första gången dricka festis. Mycket gott och mycket spännande. Det hade varit en lång och varm dag och O somnade på tåget och vaknade inte förns i morse.

Mina fötter kände av de långa promenaderna. Det fick sig dock en återställare på kvällen. Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar