tisdag 2 juni 2009

Nya glasögon

Jag köpte nya glasögon för ett år sedan. Ett par jättefina Tiger of Sweden bågar har sedan dess fått åka på min näsa. Bågarna har dock haft den dåliga egenskapen att de tappar färg. Så nu är de reklamerade för 4:e (!) gången. Gångerna innan har jag bara bytt till en båge som varit av precis samma modell som den innan. Nu därimot har jag tröttnat på att hela serien av denna båge är ett måndagsexemplar och ska därför byta båge helt och hållet.

Så nu har jag 5 bågar här hemma som jag ska välja mellan. Jag försökte göra en seriös provning av bågar på Synsam, men O var inte helt med på noterna. Han var nog både hungrig och trött och kunde inte för allt i världen förstå varför mamman skulle prova bågar. Så efter en turbotestning på 7 min fick 5 bågar följa med hem för utprovning. Jag måste dock bestämma mig imorgon och göra betällningen då, då Synsam just nu har 40% rabatt på alla sina bågar... tom imorgon...

Så nu ligger det ett par tiger of Sweden-, ett par Sand-, ett par Face-, ett par BjörnBorg- och ett par Faconnablebågar i badrummet och väntar på att O ska somna så jag kan prova dem i lugn och ro. Tyvärr blir det inga bilder på detta då min kamera är hos doktorn.

1 kommentar: