tisdag 31 mars 2009

Fortsatt feber

O har fortfarande feber. Imorgon ska jag jaga FLM igen. Han piper när han andas, hostar tills han storknar, verkar ha ont i halsen och snorar. Och sen febern som stadigt ligger runt 39. Stackars liten. Idag har han mest sovit, suttit i knät och varit emlig. Morfar var här på kvällen och passade honom när jag var på Pigga Barn. Jag drog mig lite för att åka, men det var skönt att få komma iväg. Förhopningsvis gav det mig tillräckligt med energi för att klara ännu en tuff natt. Det är jobbigt att vara ensam hemma med en sjuk O. Speciellt på nätterna när jag inte har någon att dela bördan med.

Jag har dukat upp nattens mediciner i fönstret i sovrummet nu. Det blev ett halft medcinskåp.
  • Ventolin
  • Mollipect
  • Mixtur Alvedon
  • Mixtur Ipren
  • Nezeril
  • Renäsans
Klockan är ställd på 24.00. Då ska samtilga mediciner ges. Det ska förhponingsvis leda till att han (och jag) får sova lugnt i natt.

1 kommentar:

  1. Stackars O och du! Hoppas att den här natten blir bättre. Ktya på honom!

    SvaraRadera