onsdag 15 oktober 2008

O sover

O sover och jag sitter i soffan och löser världens problem. Just nu funderar jag på om jag är en bra mamma. Det finns så mycket att tänka på. Mat, stimulering, beröring, anknytning, "träning", stöd för språklig utveckling... Jag vet att det mesta kommer naturligt, men det är ändå så att jag funderar på om jag gör rätt, för jag vill så gärna göra rätt. Det är nog mitt största problem, att jag alltid vill göra rätt. I andra sammanhang gör det ju inget om det blir lite fel, det går ju att fixa. Men med O är allt så definitivt. Jag hoppas att jag inte är ensam om att funder över detta.

2 kommentarer:

  1. Såna funderingar har man hela livet. Helt naturligt, men du gör det bra O skulle inte vilja ha en annan mamma, du är den bästa mamman för honom! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack M! Känns skönt att man inte är själv i orons land... Tur att jag äger ett pass och kan ta mig ut ur det ofta.

    SvaraRadera