tisdag 30 december 2014

Tisdag = Jag och herrarna



Idag skulle pappan få lite arbetsro här hemma. Att programmera med två små herrar och en ivrig fru i huset är visst inte det lättaste. Så jag och herrarna packade in oss i bilen och drog till Staden. 

Vi började på biblioteket där vi skulle lämna tillbaka ett gäng med böcker. Bokbussen har jullov, så om vi skulle slippa en massa straffavgifter så hade vi inget annat val än att lämna tillbaka på huvudbiblioteket. De har en himla rolig lämna-tillbaka-böckerna-sorterare där.  Det är en robot som sorterar ner böckerna automatiskt ner i vagnar, till rätt avdelning.  Mycket spännande att titta på tyckte både mina herrar. 

Sen var det dax för lunch. Och när mina herrar får välja blir det stekta nudlar. Inget jag tänker tacka nej till .Godare, billigare och framför allt nyttigare än burgare. De satt som två små ljus och åt. Och jag var stoltaste mamman på hela restaurangen 

Och efter maten var det dax för höjdpunkten, bio. "Sune i fjällen". Laddade med godis och chips äntrade vi biografen.  Herr R hade svårt att sitta stilla stundtals, och jag kan hålla med honom. Den var inte helt hundra filmen. Sune i Grekland är bättre. 

När vi sedna landade hemma hade jag två trötta herrar i bilen. Det är jobbigt att vara på besök i stora staden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar