fredag 19 december 2014

Fredag = Opererat ganglion


 Så då var ganglionet borta för alltid, hoppas jag. Slut med ont i handleden så fort jag lyfter tungt, trycker mig upp från när  jag sitter på golvet, gör armhävningar......

Det hade minskat en del sedan vi gjorda bedömningen i höstas, så ortopeden kunde gå in med titthålsteknik i handleden och ta bort det på så vis. Det är bra, för då blir ärren mycket mindre. Men nu ska jag gå runt med detta paket på armen i två veckor. Sjukskriven är jag i tre veckor. Får se om jag verkligen behöver vara hemma så länge. Men minst två veckor har herr ortoped förmanat mig. Så så får det väl bli. 

Jag har förvånansvärt lite ont tack och lov.  Jag klarar mig utan morfintabletter och lever nu på ipren och alvedon. Därimot inser jag vad mycket jag använder vänsterhanden till. Att leva som enhandig är bannemig inte lätt. Ta nå så enkelt som att öppna en julmustflaska. Eller skala potatis. Hej och hå! Jag ska slå in alla julklappar i helgen. Det kan bli spännande. 

Sen kanske ni undrar vad jag gjort med håret. Vad jag har för tips för att få det så där fluffigt. Descutan mina vänner. Fyra tvättar med descutan. Ett bakterie och svampdödande medel i tvålform som man ska tvätta håret med inför op. Håret är nu en ända stor tova!!! Japp, jamenvisst. Skatbo... Jag ska ta tag i det där håret snart, sen. Måste bara komma på något bra sätt att plasta in handen så den inte blir blöt i duschen. Gladpack kanske?

Så, nyopererad med skatbo på huvudet. Dagens modetips från mig.

1 kommentar:

  1. Skönt att ha det gjort. Krya på dig och ta hand om dig. Kram Anette

    SvaraRadera