onsdag 31 december 2014

Onsdag = Årets sista dag


Det blev ännu en grill lunch med grannskapet idag nere vid badplatsen. Eller ishallen som herr R kallar det. En härlig nyårsgrill i strålande sol och 2 grader varmt ute.  Underbart är bara förnamnet. Ingen av herrarna ville åka hem, än mindre gå in. 

Årets sista dag firas här hemma. Jag med mina herrar. Det blir grillad hummer och pommes till middag. Följt av marängsviss. Perfekt nyårsmat enligt herrarna. Och jag klagar inte. Menyn är väldigt tilltalande enligt mig. 

Och så har vi köpt raketer, så klart. Som vi kommer att bränna av vid 20.00 sisådär. Så vi alla är någotsånär pigga när bomben ska antändas. Klart att vi tänker på säkerheten. 

Bubbel drick när barnen är nattade. Gärna i direkt anslutning till en nyårsbastu med obligatoriskt balkonghäng. Det finns en risk att jag och mannen i mitt liv sover vid 12-slaget. men det skulle å andra sidan vara långt ifrån första gången. Men det funkar det med. Att sova in det nya året. Ett avslappnat sätt att säga "Hej 2015, trevligt att träffas. Om vi bara får vila ordentligt så ska du se att vi kommer att ta oss an dig med full kraft"

Gott nytt år på er där ute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar