söndag 26 januari 2014

Söndag = Familjetid


Jag fick ledigt idag. Lagom många sjuka barn i kombination med en kärnfrisk personal gjorde att jag kunde få vara överflödig, ledig. Så underbart skönt. Detta är den andra helhelgen på rad som jag jobbar, så att få lite familjetid ,hela familjen samlad, är värt massa. Man behöver inte planera upp dagen, inte göra något speciellt. Utan bara finnas, kunna läsa en bok när lilla R vill det, snicksnacka massa med herr O. Spontanprata med mannen i mitt liv, inte känna att man skjuter upp en massa samtal till sen, när man har tid och känner sig pigg.

Men just nu har jag lite mamma tid. Lilla R sover middag, mannen i mitt liv städar sitt rum, herr O pratar ihjäl mig (jag e faktiskt en pratkvarn mamma) och jag sitter i soffan, med datorn i knät och dricker amerikanskt iste som lovar att det är bra för hälsan. Och ja, det är det, jag befinner mig definitivt i hälsa just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar