måndag 6 januari 2014

Måndag = Att styra frammåt


Nytt år blev det. Men det är väl ingen nyhet. Det är ju nästan en vecka sedan.  Året har än så länge inte bjudit på något spännande. Men jag tror att året samlar kraft, likt amaryllisen i sin lök, för att sedan skjuta ut en lång stängel med underbara blommor på. Det samlar kraft för framtiden.  Det här året kommer att bli olik alla tidigare år, precis som alla tidigare år har varit olika varandra.

Jag samlar i alla fall kraft, mod, ork och inspiration. Egenskaper och krafter som är bra att ta fram när man minst anar det.  Mina förväntningar på året är inga. Men mina förväntningar på mig själv är som vanligt höga.

I år tar jag tag i rodret och styr framåt. Min familj är mina kartläsare. Och havet är min insiration och utmaning.  Framåt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar