lördag 20 oktober 2012

Lördag = Vingarnas helmlighet


Idag blev det som sagt premiär av "Vingarnas hemlighet". Jag, herr O mormor och brors fästmö M möttes utanför biograf Park på Sturgatan för att se filmen tillsammans med andra speciellt inbjudna.

Herr O pysslade lite innan föreställningen. Och han passade även på att få en ansiktsmålsning. Han ville ha en nyckelpiga, och om inte det gick villa ha ha en hummer på kinden... det blev en nyckelpiga. Fina fästmö M hade dessutom pysslat ett trollspö till herr O. Han höll i det hela filmen. Och nu står det här hemma på hedersplats (Tingeling har det masgiska i sina händer, jag har det i trollspöt).

Mgroup & PR hade fixat med dricka och chips till oss alla som skulle se filmen. Jag var orolig för att det skulle bli väldigt prasligt med alla chipspåsar, men min oro var obefogad. Barnen var så förtrollade av filmen att ätandet av chips blev minimalt och prasslet nästan obefintligt.

Och filmen då? Hur var den. Jo helt fantastisk. Den är barntillåten enligt bedömmarna och enligt mig som mamma har bedömmarna helt rätt. Inga elaka/hämska karaktärer. Inga överspänannde, skrämmande, mörka eller läskiga scener. Filmen var full med skratt och värme. Herr O satt i mitt knä hela filmen och var trollbunden av den. En undebar måbrafilm som fungerar bra både för herr O 4 år och mamman 30år. Mamman fällde till och med en tår i slutet av filmen när någon sa till Tingeling och Vinterlilja "De hör ihop!", och genast tänkte jag på mina söner. De hör ihop!

Filmen har premiär på biograferna den 26/10. Jag rekomenderar den varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar