fredag 31 augusti 2012

Fredag = kunde börjat bättre, blev bättre

Lilla R och herr O vaknade samtidigt 05.45. Aja, det är väll bara att vänja sig vid tidiga mornar. Jag hade dock huvvudvärk och feber känsla i kroppen. Kroppen hängde liksom inte med. Gav lilla R frukost, fixade macka och fil i glas till herr O och svalde själv två alvedon. Insåg att möjlighet till omstart på dagen var minemal.

Lilla R somnade om vid 08 och då passade jag på att ta lite herr O tid. Vi byggde fabuland. Sen la jag mig i hans säng och slumrade en timme medans han klagade över att jag var tråkig. Men vad göra? Jag ska funka hela dagen.

När jag slumrat klart fixade jag och herr O med lunchen. Amrikanska pannkakor. Och när vi ändå¨var igång så förberedde vi middagen. Skalade potatis, fyllde en kyckling med örter och smör. Plockade grönskaer i landet (dödade mördarsniglar).

När lilla R vaknade 10.30 lektes det först endel på altanen. Lilla R älskar att sitta på altanen och liksom fiska upp stnar från uppfarten. Dte åker inte alls in lika mycket sten i munnen som tidigare. SKÖNT!

Steka pannkakor. Äta pannkakor. Herr O åt 4st, jag åt 2,5 och lilla R 1,5. Och sen var alla pannkakor slut. Det blir dubbel sats nästa gång.  Nu har herr O laddat med "Släpp fram mig". Jag ska visst vara grön. Lilla R äter brio tåg. Det kommer bli en underbar eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar