torsdag 20 september 2007

Skola, skola och skola... och ja visst...

... jag är ju gravid med. Det är nästan så man glömmer bort det när livet runt omkring bara pickar på. Jag har kommit fram till att den ända stora skillnaden är att jag äter mer, och kissar mer. Annars skulle man nästan kunna tro att allt är som för en icke gravid Anna.

Gör praktik just nu. Är på BVC, och det är himla mysigt. VILL jobba där alltid! Friska barn och hysteriska mammor. Det passar mig perfekt. Blir nog tvungen att jobba ett tag till på avdelningen, men sen så ska jag ut i primärvården. Det är i alla fall målet. Visst det är inte skoj att ge sprutor till hysteriska femåringar, men det är inte skoj att sätta PVKer på ledsna två åringar häller...

Var på gymmet idag. Jobbigt. Trodde att jag skulle svimma av syrebrist, men ack så fel jag hade, och tur var väll det. Jag fixade mitt pass, inte med bravur, men jag fixade det. Sen när jag kom hem hade jag fått ett paket i posten av min underbara vän M. Ett gravid smycke. Du är söt du. Så nu gör jag runt med en pingla på magen. Mysmys.

Snart ska jag iväg till BVC igen. Idag ska vi på hembesök till en nykläckt. Ska bli roligt. Vi ska prata en massa, väga och mäta och allt annat nödvändigt. Det är roligt att gå i skolan. Vill nog alltid göra det vid närmare eftertanke. Ge mig full lön och jag skulle kunna göra det här rästen av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar