söndag 16 september 2007

Osså var det söndag

Vaknade tidigt igår utan att klockan ringde. Väldigt skönt faktiskt, för då fick jag en hel del gjort på FM. Sambon stack till jobbet. Stackare, det är inte lätt att alltid vara den som ska göra klart allt, eller snarare inte har samvete att inte göra klart allt. Hemma satte jag mig och tittade på en föreläsning i utvecklingspsykologi. Mycket spännande. Gillar det ämnet starkt. Få¨dock lite prestationsångest när föreläsaren pratar om barnetsutveckling och hur föräldrarna och omgivningen kan påverka den. Menmen, vi ska nog lyckas.
Efter 3 timmars föreläsning var det äntligen dags för lunch. Jag var så hungrig! Macklunch blev det. Jag har glömt bort vad gott det kan vara med mackor. Senap och ost är fantastiskt! När vi tillsammans hadde mofas i oss lunchen var det mer studier på schemat. Jag lyckades titta på ännu mer föreläsningar på nätet innan vi åkte till pappa för att äta middag med honom och syrran. God mat och jätte trevligt var det. Kvällen slutade med att alla stod på pappas balansbräda och gjorde diverse balansövningar. LIVSFARLIGT! Alla överlevde dock... *puh*.
Påvägen hem körde jag, sambon hade ju delat en flaska vin med pappa. Det låg en bil jätte länge bakom mig med helljuset på, mycket irriterande. Så när han körde om mig bytte jag fil och blinkade med mitt helljus, i förhoppning om att han skulle fatta. Joddå, han fattade, och var beredd att köra in till kanten av motorvägen. Han trodde helt uppenbart att jag var en polis. Han slog av sitt hel ljus och kan sedan inte kört fortare än 100km/h på motorvägen. Mycket roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar