tisdag 21 oktober 2014

Tisdag = Ögoninfektion



Så, då har vi tisdag, och helt plötsligt fick jag en dag så jag kan tanka solljus. För idag är lilla R sjuk, och då kan vi "fira" med en promenad i ljuset. Inget ont som inte har något gott med sig. 

Men såklart är det synd om lilla R. Han har feber, ögoninfektion och krupp. Det gick helt enkelt inte att åka till dagis idag.  Han verkar dock inte allt för modfälld över det där han nu sitter i soffan, men en jätte tekaka och festis till frukost. För så är det. När man är sjuk får man äta frukost i soffan. 

Viss är det tråkigt att jag vabbar. Och just idag när jag skulle prata sömn med föräldrarna på föräldrautbildningen. Jag övervägde en stund om lilla R skulle få följa med till jobb en sväng. Men en ögon infektion bland friska nyfödda barn är ingen höjdare. Så förnuftet sa ifrån och nu är vi hemma. 

Här hemma idag ska jag passa på att tvätta. Och få mig en promenad. Sen ska ja sitta i soffan med liten och febrig. Ta en lång dusch tillsammans med blötdjuret. Och läsa en och annan saga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar