lördag 11 oktober 2014

Lördag = Snart dax

Fokus denna vecka har legat på att hålla mig frisk och att vila mig i form. för idag gäller det.  Jag ska springa mitt första milen lopp sedan 2003. Helt sanslöst. 

Och jag är lite nervös. Mest för att jag ska ta ut mig för mycket i början, så jag tar slut för tidigt. Springa en mil, et vet jag att jag kan, men det är farten som oroar mig. Loppet är ett asfaltslopp och banan är flack. Helt tvärt emot vad jag är van att springa med andra ord. Men det kan ju båda gott för farten, hoppas jag. 

Jag åker själv till Eskilstuna. Min hejjarklack stannar hemma och inviger bygget av ladugården nästgårds. Ett bra val, då jag tror att pojkarna hade tröttnat redan i samband med att jag hämtar ut nummerlappen. 

Men snart är det dax att packa in sig i bilen. Och fara mot en utmaning. 
Tusan vad bra jag är.

1 kommentar:

  1. Hoppas det gick bra och att du får en fin lördagskväll utan skavsår ��

    SvaraRadera