torsdag 10 juli 2014

Torsdag = Säkert bad med Waterboy



Att vi svettas en del på sommaren är väll allmänt känt. Och alla vet att man ska dricka mer när det är varmt. Vad många dock glömmer är att när vi svettas så svettas vi inte bara ut vatten, utan även salter som är viktiga för att vi ska fungera som folk.  Mannen i mitt liv blir som en levande vattenspridare när det är varmt. Han kropp är expert på avkylning med andra ord. Jag brukar mata honom med vätskeersättning (VES) sommartid. Jag vet att han behöver det, mer än mig själv. 

Så när en granne och vän berättade om Waterboy blev jag lite nyfiken. Att ha med en färdigblandad VES i väskan lät ju lockande. Nog för att den är godast kall, som all dryck, men nöden har ingen lag. Så när vi har varit på stranden nu i några dagar har jag matat mannen med Waterboy, och jag inbillar mig att det kanske är just därför som han har orkat lite mer, lite lägre.

Önskar att det fanns en barnvariant av den med. 
Det hade varit guld. 

Men Waterboy då, så man orkar hålla koncentrationen på topp när barnen plaskar i vattnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar