lördag 5 juli 2014

Lördag = Tällberg, Orsa, Leksand


Så har vi varit i Tällberg. Och Orsa och Leksand. Björnpark och sommarland. Och så har jag och Herr O SPAat. Vilka dagar vi har haft. Familjetid. Vår tid.

Sommarlandet var perfekt i många avseenden. Killarna fick göra det mesta. Lilla R var ifs arg för att han inte fick köra gocart. Och herr O hade velat åka fritt fall. Det roligaste enligt lilla R var pariserhjulet och enligt herr O var det nog känslan av kunna göra allt, och allt är roligt.

Björnparken får dock inget högt betyg av oss. Att klättra upp för en slalombacke med barnvagn och två herrar är ingen hit. Visst var djuren fina och nyfikna, men det bjöds inte på den där wow-effekten som man måste ha som djurpark för att lyckas.

Och Tällberg, vilken ort! Så mysig att jag var beredd att köpa en sommarstuga på plats. Jag tog dock mitt förnuft till fånga när jag insåg att det inte är sol och snöfritt varje dag i den lilla byn. Men vi kommer tillbaka, det är ett som är säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar