onsdag 18 april 2012

Onsdag = att drömma sig bort

Cook Island, Rarotonga, September 2004
Cook öarna. Exotiskt så det förslår.  Jag åkte jorden runt 2004. En resa som kom att prägla mig mer än vad jag hade vågat hoppas på. På egna ben och efter eget huvud genomförde jag resan. Jag finnansierade den helt själv och budgeterade varje resdag. Jag mötte kärleken i Sydney och upplevde livet som världsmedbogare.  Jag är solt och nöjd över mig själv att jag gjorde resan  när jag gjorde den. Upplevelserna från resan står ofta som referens i många situationer och sammanhang.  Det var en intensiv resa där jag om jag vill kan gå tillbaka till mina dagböcker från resan och minnas varje dag. Vilka människor jag träffade, vilka smaker jag kände, vilken längtan jag upplevde och vilken med vilken förundran jag upptäckte att världen inte är så olik den här hemma. Människor kommer alltid att vara människor med drömmar, mål och visioner.

Jordenrunt resan var dock bara en del av hela den resan som kallas livet. Det är så jag måste se det. En del av en helhet som hade varit en mindre helhet utan resan... liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar