torsdag 1 januari 2015

Torsdag = Hummer och raketer


Det blev hummer till middag igår. Massor med hummer. Dock inte grillad på grillen, utan tyvärr fick det bli i ugnen. Inte fy skam det heller. Herr R deklarerade att han absolut inte tyckte om hummer. Nej, han skulle ha köttbullar! Tur att jag har varit med förut, jag vägrade att servera köttbullar, och om han var hungrig fick han äta hummer. Och som han åt! 1,5 slank det ner. Och sen såg han nästan lite fyrkantig ut.  Herr O mumsade på som aldrig förr. Det är ju trots allt favoriträtt två, näst efter kycklingklubba, och en hårsmån före marulk.  Mannen i mitt liv gav upp efter 1,5. "Jag orkar inte skala meeeer" var hans förklaring. Jag själv mumsade på för glatta livet. Men av någon underlig anledning blev dock en halv hummer kvar, som jag knaprade i mig till lunch idag. Man  kan ju inte annat än älska rester ibland. 

Efter middagen var det så dax för fyrverkerierna. Vi var några familjer från området som samlades vid 20 snåret för att bränna av några färgexplotioner. Eller som herr R sa, "skjuta hål i månen".  Raketerna skjöts av och jag ooooade och aaaade såklart. Och tänkte att det här var tusan ett fantastiskt sätt att fira nyår. Lugnt, avslappnat och glatt. Och farmför allt, vid en perfekt tid på dygnet. För det ska gudarna veta, att det är inte lätt att vara småbarnsförälder och fira nyår vid 12-slaget. 

Så ett perfekt avslut på 2014.
Och en spännande start på 2015, då herr R kissade i sängen kl 02. 
Det är oxå ett sätt att inviga ett nytt år. 







2 kommentarer:

  1. Haha absolut. Alla sätt är bra. Önskar dig en fin start på året. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hahah vad härligt att du fick pojken att äta hummer! köttbullar kan man ju äta alla andra dagar.. jag ger mig inte heller i de stunderna. här äts vad som finns annars kan det va. någongång blir de ju hungriga...

    SvaraRadera