måndag 2 maj 2016

Måndag = I väntans tider


Har ni sett. Snart slår hon ut, fru Magnolia. Detta fantastiska träd som jag planterade på vins och förlust första hösten i huset. Och vilken vinst hon blev. I år hoppas jag att blommorna får sitta länge, och inte blåser bort efter tre dagar som förra året. När magnolian blommar, då är det vår på riktigt i min trädgård. 

Tredagars vecka denna veckan. Eller två och en halv om man ska vara helt korrekt. Ljuvligt. Och maj verkar leverera ljuvligt vårväder. Planen för veckan är enkel. Vi kör på som vanligt. Jag ska träna mina pass, badhus-måndag för hela familjen, lite jord under naglarna, kompislek för barnen och om jag har tur lite bubbel till helgen. 

För vi har något dubbelt att fira. Dels att far min har gift sig med kvinnan i hans liv och att jag och mannen i mitt liv faktiskt har levt tillsammans i 14år. Vi borde ha bubblat i lördags, men jag glömde av det. Så vi bubblar till slutet av veckan istället. Något att se fram emot. 

Men nu måndag
underbara vardag
och fru Magnolia
vi längtar efter din blomsterprakt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar