måndag 2 mars 2015

Måndag = En hel helg av kalasande


En kalashelg är över. Och en kalasvardag har tagit vid. Men mer om den sen. Vi har haft släktkalas både lördag och söndag.  Väldigt bra, då man hinner träffa alla som kommer, och faktiskt prata med varandra. Men lite stressigt, då det där man ska hinna med blir lite "over the top" .Och jag måste erkänna att jag var magsårsstressad i två timmar i lördags. Men det la sig, för att ta vid under en timme till på söndagen. 

Men herr O har haft det fantastiskt. Med presenter, människor som han älskar och tårta i massor. Hemma gjord såklart. Temat skulle vara Lego Chima, eld mot is. Och jag måste ändå säga, att jag lyckades på ett enkelt sätt få till det. Eldoranga och isblåa ballonger i taket. Tallrikar i blått och orange och tårtor som tangerade temat. Det är inte skäret att dem vuxna kopplade temat, men herr O var nöjd. 

Och så har han byggt lego, chima så klart. En stor låda som tog honom 5 timmar att bli klar med.  Och vunnit i monopol.

Men idag är det den riktiga födelsedagen. Och den ska firas på ett alldeles speciellt sätt såklart.
Idag blir det en överraskning som jag hoppas ska ge minnen att minnas länge. 
Jag och herr O ska fira födelsedag storstilat
Han fyll ju trots allt 7 år.










1 kommentar:

  1. Med undantag för magsårsmagen låter helgen som en utmärkt kalashelg. Nöjda barn är ju helt klart det bästa betyget en förälder kan få! Sen tycker jag så klart att du lyckats utmärkt med att fånga temat och ser själv fram emot när sonen själv önskar. Nu är det mest jag som bestämmer, men det har ju sina fördelar det med..

    SvaraRadera