tisdag 18 mars 2014

Tisdag= Möhippad



Jag blev hippad i lördags. Av fyra fantastiska tjejer som alla ligger mig varmt om hjärtat. Det tog mig på Åhlens, just som jag var i färd med att shoppa kläder till pojkarna. Och det var tur att det blev just i lördags. Annars hade jag varit tvungen att följa med på Skansen med mormor och killarna. Man kan säga att vädret inte var idealt för uteaktiviteter.

Jag blev ivägkörd till Anna's SPA. Ett SPA laddat med goda snittar, smurfmuffins, jordgubbar och champagne.  Och fotbad, ansiktsmasker och nagelfix.  Och en torktumlar som uttryckligen sa "jag är våt, sätt på mig...". Det många skratt och återblickar.

Sedan togs jag med till studieförbundet. När jag såg skylten blev jag lite orolig. Bara dem inte har bokat in mig på en krokikurs... Och som tur var hade dem inte det. Nej, jag skulle få dansa Bollywood. Iförd en rosa syntetdräkt fylld med paljetter. Det var verkligen dunder skoj, och svårt. Alltså, man skulle hå åt ena hållet och klappa sig själv på kinden.  Jag gjorde fel... varje gång.

Efter dansen begav vi oss till en tapasresturang där vi blev sittandes en lång stund. Återigen många skratt. Både åt minnen och paret vid bordet bredvid oss.

Långt innan midnatt drog vi oss hemåt. Småbarnsmamman är kvällstrött. Och det vet de där tjejerna. De känner mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar