fredag 7 mars 2014

Fredag = Älskade fredagskänsla


Alltså, fredagskänsla. Det är häftigt. Känslan av att helgen börjar. Den känslan kommer krypande redan på torsdagskvällen.  Nu är jag ledig min tredje helg på rad. Och först nu är jag inne i ett veckotempo. Jag jobbar ifs helg snart igen. Det är det ända man kan var asäker på när man jobbar på sjukhus. Det kommer snart en jobbhelg...

Men det blir det ändring på. Jag ska byta jobb. Jag ska utmana mig själv. Jag ska prova mina vingar. Jag ska bli BVC-tant.

BVC-tant!

En såndär som säger att allt är noooormaaalt och som man som barn minns som den som alltid var så snäll. En sån ska jag bli. Och det ska bli jätte roligt.

Om två månader svidar jag om. Från akut-Anna till BVC-Anna. Hej och hå. Livet leker, och jag få vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar