lördag 7 juli 2012

Veckan som gick

Så har vi varit husockupanter hos mormor.  Jag och Pojkarna åkte dit i måndags morse och kom hem igår kväll. Så underbart har vi haft det! Mormor har bar ahaft ögon för pojkarna och pojkarna har haft ögon för henne. Herr O kände dock en viss utmaning av lilla R, men det la sig efter någon dag.

Vi har...

  • Varit på fjärlishuset med stormormor. Tog även en tur runt Haga slott och kikade på kungens får.
  • Badat och byggt sandslott.
  • Besökt stockholm och kulturhuset, humlagården och en och annan butik. Träffade bästa moster och fick leka massor.
  • Byggt med lego!
  • Målat aqvarell.
  • Gungat massor i mormors lekpark.
  • Beskurit träd och åkt till tippen.
  • Lilla R har nu lärt sig att ställa sig upp och gör det mot ALLT! Han vill inte sitta i vagnen utan trivs bäst på gräsmattan där han kan plocka blommor.
  • Spelat spel.
  • Ätit massor med god mat.
  • Tittat på romantiska komedier och druckit vin.
Jag älskar att vara hemma hos mamma, och det gör pojkarna med. Det är så avslappnat och BARNSÄKRAT. Lilla R kan krypa runt bäst han vill utan att jag måste oroa mig för att han välter något över sig eller tuggar på elsladdar. Herr O har ett rum fullt av leksaker och pysselsaker. Han har dock inte spenderat någon nämnvärd tid där den här veckan. Han vill helst hänga med oss andra. Mamma har koll på mattider. Och det är skönt. Att man själv bara kan släppa det där med tider och planerande, lite i alla fall. För det blir mat ofta med en 7månaders. Närmare bestämt 07.00, 09.30, 11.30, 14.00, 17.00 och 19.00. Man skulle kunna säga att mamma är den mamman som jag vill vara. Helt klart min mamma-idol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar