söndag 1 juli 2012

Helgen = rusade förbi

Och så var helgen förbi.

I fredags var jag och pojkarna inne på cityfestivalen. Herr O byggde en helt fantastisk båt som han sedan sjöxsatte i ankdammen. Det blev även ett blåsinstrument och ett halsband. Han gympade lite bamsegympa och läste lite böcker. Lilla R sov mest eller satt i vagenen.  Han var lagom nöjd med att sitta där, men jag kände inte för att sätta ner honom på grädssmattan i stadsparken. Man vet ju inte vad som kan finnas där...

Herr O slog på stort igår och städade sitt rum, SJÄLV! Jag hade lovat att han skulle få lördagsgott när han städat sitt rum. Tre timmar senare var alt lego upp plockat och O hade själv dammsugit sitt rum. Mamman var mycket stolt och herr O lika så.

Lördagen gick även åt till at barnsäkra nedervåningwen. Lilla R reser sig mot det mest ajust nu, och har även gjort försök att ta sig upp för trappen. Så nu är grinden monterad, och bokhyllorna är fastskruvade i väggen. Sladdarna är omplacerade och högtalarna är uppsatta på nya skänken.

Lilla R har även en ny favvopltas, pappa J's rum. Så nu är den dörren alltid stängd, liksom toalättdörren. Pappa J menar även att man kan höra när R ropar på mig. Jag är inte lika säker på just den punkten, men jag kan ju ha fel.

Herr O hittar just nu på sina egna sånger på sitt eget språk. Ganska spännande faktiskt. Sen munpruttar han en massa, för det gör ju lilla R... Ibland undrar jag vem som lär sig av vem. Och sen är det mycket tävling. Man ska räkna och ta tid.

Imorgon drar jag och pojkarna till mormor. Vi blir där hela veckan, och pappa J ska få njuta av ensamheten här hemma.  Jag har börjat packa så smått... eller fullt. Gu vad med grejor! Tur att vi ska till mormor dock, där det mesta finns.  Herr O har packat sina jobbarhandskar, så han är redo för en vecka med äventyr och tippen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar