onsdag 3 oktober 2007

Tåg äventyr

Idag fick det bli tåg till skolan då de som har bil var hemma med sjukt barn. Ja, och min bil var i Finland. Så jag och S bestämde oss för att ta tåget till skolan. Dit gick det faktiskt ganska bra. Det var dock längre att gå från stationen tll skolan än vad vi hade räknat med. Svettiga och trötta kom vi fram till skolan fem minuter innan lektionen började. På pappret verkade det som om det skulle bli en bra föreläsning. Men ack vad fel vi hade. Vi åt vår lunch och gick sen ner på stan och shoppade lite. Jag köpte mina första mamma byxor, efter ett förtvivlat försök i morse att få igen min vanliga.

När vi sen skulle åka hem hoppade vi på fel tåg... vi hamnade inte alls där vi trodde. Så det var bara att åka tillbaka och försöka igen. Denna gången höll vi på att missa vårat tåg då vi stod på fel perrong... vilken cirkus. Men hem kom vi i alla fall.

Jag tror att prick meddelade sig igår. jag låg och tittade på "So you think you can dance" när Sambon ringde och skulle säga godnatt. Under vårt samtal kände något konstigt i magen. Det kunde varit pick som vispade runt, men det kunde även ha varit en tarm som pockade på uppmärksamhet. Vill dock gärna tro att det var prick.

Nu ska g äta min mama sushi och bar njuta. Imorogn är det en ny dag med skola, och sen ska jag jobba natten... och sen blir det UL... SPÄNNANDE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar