måndag 22 juni 2015

Måndag = Chock!



Jag är i chock! Kära nån. Jag har räknat fel. FEL! Jag har ju fyra veckor kvar till semestern! Jag insåg det idag när jag kom till jobb och gick igenom min tidbok. Jag kan meddela att där och då gick jag sönder i tusen bitar, och fundera på hur i hela fridens namn jag skulle orka fyra veckor till av fullspäckat schema.  Hela dagen gick som i töcken. Dubbelkollade kalender. Konstaterade att fyra veckor är lång tid...

Nu är jag hemma. Och har börjat smälta de facto. Jag måste hitta en strategi att orka. Och jag tror jag vet hur. Jag måste ut på kvällarna. Ut och gå med vänner, springa stigar med musik i lurarna, laga mat och Inte.Stressa.Hemma. Alltså, göra allt i ett lagomtempo. Det får bli min strategi i fyra veckor. 

Så den värsta chocken har nu lagt sig
Jag har stämt möte med en god vän för en promenad i skogen
Jag vill inte längta livet ur mig
men
låt dessa veckor gå fort och smärtfritt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar