tisdag 13 maj 2014

Tisdag = Cirkus


Vi har lite cirkus här hemma just nu. Pappan i familjen är på jobbresa, så jag och pojkarna styr hemmet så gott det går. Lämna tidigt, hämta sent. Skapa middag, leka, bada, leka sova. Och allt helst så stressfritt som möjligt. Och tvätta, glöm inte att tvätta för tusan! Lilla R har ju inga rena byxor...

Och för att göra det hela lite mer... spännande?!?! ... så ska herr O åka iväg med dagis på en övernattning. Han säger att han ska sova borta. Att han fixar det, men någonting säger mig att jag kommer att få åka och hämta honom mitt i natten. Och det kan ju bli spännande när man är ensam vuxen hemma. Men det är klart att han ska få åka, alla andra gör ju det!

Sen kryddar vi det hela med det nya jobbet då. Idag har jag kallat en sisådär 100 barn till årskontroller. För att när allt är klart inse att jag inte har tagit reda på vilka av dem som kan behöva tolk... gör om gör rätt och jobba över lite.

Cirkus alltså, men inte upp och ner, bara cirkus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar