fredag 11 april 2014

Fredag = Bröllop på gång




Det där med bröllopet. Jag ville ju ha ett litet bröllop, enklare så... trodde jag. Men ack vad fel jag hade. Precis lika mycket att planer, men för mindre människor.

Men nu är det snart dax. Att gifta oss. Och att bjuda på middag och huset fullt. Jag småfixar lite inför bröllopet. Ett middagsprogram, en liten tävling, bokar sångare till kyrkan, beställer ringar, fundarar över hur vi ska hålla all dryck kall, och bordsplacering...

Och så har vi tränat på att säga "JA" till varandra. Till tonerna av "Jag e en austonaut" sjungen av herr O och lilla R's slående i dörrarna till kyrkbänkarna. Prästen, en söt dam, lovar att "inget kan gå sönder här inne", och jag tänker i mitt stilla sinne att du vet inte vad min lilla R är kapabel till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar