fredag 21 februari 2014

Fredag = Blomster


Det blev en snabb paus i vabbandet igår. Eller jag blev avlöst så jag fick tid att andas. En tur ner på stan, ett snabbt besök hos en frisör, som hummmmade kände på mitt hår och sa "det kan nog gå" och en tur in i blomstertältet på torget. Och ungefär där någon stans förlorade jag mig själv. För jag skulle ju bara ha lite tulpaner...



Men det finns ju så mycket vackert. Till så bra priser. Lite vånda och 200kr senare kom jag ut med en tjock bukett med ranunkel, kärsbärskvistar och liljor. Inga tulpaner. Men oj vad bra det är med vackra blommor för själen. Och så doftar det så fantastiskt. Nu går jag mest runt och kikar på de där körsbärskvistarna för att se om de tänker blommar. För om det är något jag går igång på när det gäller blommor, så är det blommor på bar kvist. Det finns inget vackrare. Magnolia, persika, körsbär...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar