måndag 15 april 2013

Måndag = Vaccin

Så har jag och lilla R vaccinerat oss. Jag mot TBE och lilla R mot TBE och Hepatit AoB. Äntligen skulle man kanske säga. Nu kommer hal familjen ha ett TBE skydd lagom till fästingsäsongen drar igång. Och med tanke på att hjortarna i princip var upp på altanen i fredags så känns det tryggt.

Jag fick min spruta först. Herr O höll sin mor i handen. Det kändes tryggt. När lilla R skulle ta sina sprutor valde dock Herr O att gå ut. Han kommer skrika så jag får ont i öronen var förklaringen. Jag tror att herr O inte gillar att se sin bror ledsen och att det var den egentliga förklaringen. Båda killarna fick välja varsitt klistermärke, för båda hade ju faktiskt varit duktiga. Lilla R valde en stork, och herr O en orm. Och sen fick mamman betala i kassan, 1138kr.

Hela proceduren ska göras om om en månad. Jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar