tisdag 6 december 2011

14 dagar

Så fyller liten 14 dagar idag. Känns overligt, men så verkligt på samma gång. Han är mer och mer vaken, blir mer och mer knölig i magen och blir mer och mer intresserad för fiskarna ovanför skötbordet. Storebror börjar bli mer trygg och vill hest alltid veta var liten är och ur liten mår.

Igår badade liten i baljan medan stor duschade. Liten njöt av det vara vattnet och stor hjälpte stolt till att tvätta av liten. De är så fina mina pojkar.

Jag återgår långsamt till min gamla kropp. Jag är inte längre toksvullen och på två veckor har jag lyckats gå ner nästan 15 av de 20kg som jag la på mig under graviditeten.

Dagarna består just nu mest av sömn (både för liten och mig), promenader med vagnen och bus med storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar