fredag 25 november 2011

Liten R har anlänt, del 1

  • 05.30 Väckarklockan ringer. Nehe, inget spännande har hänt under natten. Ligger och drar mig lite.
  • 05.45 Hmmm... undra om jag inte har lite ont i ryggen. Lite mer än vanligt på mornarna. Tar en dusch.
  • 06.10 Ut ur duschen, på med kläder. Hmmm... undra om det inte var lite fostervatten i allafall. Nej, jag halucinerar nog brara som vanligt. Var är lilla O och vad göra han?
  • 06,20 Hoppsan, det var visst fostervatten. Och mer kommer det. Jahapp, och jag som skulle träffa A hela dagen på jobb idag. Aja, det kan ta flera dagar efter det vattnet har gått.
  • 06,30 Ringer förlossningen. Vi ska in för kontroll. Ta med väskan och alla papprena. J klär sig i skjorta och stickad tröja. Han räknar kallt med att åka till jobb. Packar lite.
  • 06,35 Ringer barnvakten. Har aningens mer ont i rygg och mage, känns inte som värkar, men är långt ifrån behagligt. Försöker få i mig frukost.
  • 06,45 Hela familjen in i bilen. Dagen till ära får O en bil bulle istället för bilmacka som frukost. Jag orkar inte tina och bre en macka... Ska vi lämna O först på dagis, eller mamman först på förlossningen? FÖRLOSSNINGEN! Nu jäklar börjar det göra ont. Men det är så tätt och kort. Jag fattar verkligen inte alls vad kroppen håller på med. Ge mig en smärtpaus tack!
  •  07,05 in på förlossningen. Smärtan är nu på gränsen till vad jag fixar. Pussar O och skickar iväg mina hjärtan till dagis. Kom tillbaka sanbbt! Av med kläder och på med mode-ala-landstinget.
  • 07,15 Lustgas pågång och narkosen är förvarnad. Det ska bli en EDA. Jag har nu så ont av verkarna, de kommer med 45s mellanrum och håller i sig i 1min, att jag inte fattar vad kroppen håller på med. Jag hänger inte med. Att jag är rädd är bara förnamnet. Var f*n är J? Och ingen har hunnit med att läsa mitt fina förlossningsbrev....
  • 07,30 J störrtar in på salen och möts av en hysterisk A som medelar att lustgas är skit (tar en hel verkpaus att ladda med gasen för att få en effekt under verken...), att hon har skitont hela tiden och att hon inte hänger med. Barnmorkan (som jag borde ha bytt ut...) sätter nål och hejar inte på något sätt på. Hennes kommentar var "oj vad tätt verkarna kommer"... Nehe?!?!
  • 07,35 J ringer till mitt jobb och sjukanmäler mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar