fredag 20 maj 2011

Att vara gravid

Så var vi i vecka 13. Tiden rasar på i en himlans fart. Liten i magen gör sig dock påmind varje dag .Mest i form av trötthet och illamående. Konstant hunger är är även något som jag inte är van vid. Jag har lärt mig att tackla både illamående och hunger genom att äta lite och ofta (vilken klyscha!). Magen svullna med. Nu går det knappt att gömma den längre. Igår var det så svullet att gravidbyxorna åkte på. Jag satt på MDH hela dagen och vägrade ha på mig något som tryckte och skavde.

Liten i magen gör sig även hörd genom att buff lite lite då och då. Jag vet att det är tidigt att känna något, men jag är säker denna gång.  Det är inga stora buff, och inte varje dag, men de känns. Och det är precis  vad jag behöver känna för att humöret ska stiga lite.

1 kommentar:

  1. Fina du! Härligt att läsa att det går så bra. Det där med att äta lite och ofta var mitt mantra med.

    Senare var det täta ätandet en nödvändighet då jag blev ett fullständigt monster om blodsockret sjönk för mycket! :) Man hade en lucka på ca 5 min att peta i mig något från det att jag faktiskt KÄNDE hunger, annars bröt helvetet lös!

    SvaraRadera