måndag 12 oktober 2009

Baka


O och jag på konstrunda i Vasaparken


Idag har jag och O bakat tekakor. Han kavlade degen, jag tryckte ut kakorna, och han la dem på plåten. O blev mycket arg när han snart insåg att han inte fick äta de ogräddade tekakorna... Hur förklarar man för en 1,5 åring att bröd måste få jäsa ifred?

Efter baket blev det träning för min del och lek och bus för O's del. Lilla J var med på miniklubben och hon och O röjde som bara två småttingar kan.

På em var vi ute en sväng. Klantiga mamman glömde dock O's vantar, så vi gick in ganska snart. Men jag tror att O tyckte det var ganska skönt att få komma in och värma sig. Sen blev det Pettson, skönsång och "Halvan och bandbilen" för hela slanten.

Nu när O sover passar jag på att måla golvlisterna i köket. Väggarna är inte målade än, men det kommer. Mormor ska passa O några dagar på höstlovet, och då tänkte jag slå till och måla väggarna och taket. Vad gör man inte för att få ut det där lilla extra för lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar