onsdag 2 september 2009

Det händer så mycket

Det var länge sen jag skrev. Och om det går ett tag mellan inläggen, blir det svårare att komma igen igen. Men nu kör vi!

Jag jobbade i helgen och J och O hade lite egentid. Det var skönt att komma iväg hemmifrån, och ännu skönare att komma hem. Vi var hos morfar på lördagskvällen och åt middag. O körde hårt hela kvällen och klubbade i bilen påvägen hem, och när vi kom hem klubbade jag med, 21:05. Det är jobbigt att både jobab och vara mamma.

I måndags var vi hemma hos familjen W-S. Så skönt att komma ut på landet och att O fick leka av sig lite med H och E. O var väldigt lugn och fin och lekte med allt utan att klaga allt för mycket. Sen fick E och H följa med hem till oss då deras föräldrar skulle till den stora banken. Som tur var så somnade småttingarna. Jag och E satt och ritade i säkert en timme. Mycket mysigt! På kvällen slog jag på stort och tog mifg till gymmet och körde ett dance aerobic pass. jag gjorde inte många steg rätt, men trött blev jag och kul var det.

Sen har vi hunnit med ett mammafika här hemma med igår. Så skoj! Totalt fem mammor och fem barn. Ljudnivån var hög och fikandet intensivt. Flertalet av samtalen blev nog aldrig riktigt avklarade, men det gjorde inget, det var trevligt i alla fall.

Idag har vi varit på BVC och fått ytterligare en OK stämpel. Vår lilla kille fick två sprutor och blev MYCKET ledsen. Men som tur var så gick det över efter en stund. Han vägde idag 10435g och var 78cm lång. Han är inte så stor i vår lilla O, han är dock precis så stor som en O ska vara.

Nu ikväll har jag varit och tränat och O var på miniklubben. Ett mycket roligt ställe tyckte O. Han ville inte riktigt gå därifrån när det var dax för det.

Nu sover han skönt i sängen min lilla O. Hoppas han sover länge i morgon, eller i alla fall till efter 07.00. Det skulel göra mig riktigt glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar