fredag 12 september 2008

Mat

Denna gången handlar det inte om O's mat, utan om min och J's middag. Idag har jag massakrerat en kyckling. Andra människor kanske kallar det för att stycka kanske, jag ... jag fick bort köttet i alla fall. Tyvärr blev inte anrättningen någon hitt... så i fortsättningen ska jag nog köpa färdigstyckad kyckling. Aja, såsen var god i alla fall, och vinet med för den delen. Nu står det en äppekaka i ugnen, och den vat jag blir god...

Idag tig vi till alla knep vi hade för att O skulle äta gröt. Det hela slutade med att J dansade samtidigt som han sjöng i en hushållspappersrulle. Jag försökte pricka O's mun under tiden. När O hade tröttnat på underhållningen böt den form och J tog fram skruvdragaren och fäste hushållspappersrullen i. Det funkade det med en stund... Aja, O åt i alla fall halva sin portion och förhopningsvis sover han till 4 i natt i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar